home Meny close
menu MENY

Bytte/retur av varer

 

Varer mottas i retur med brunkrem/sminke vil returneres og ikke krediteres byttes!

Bytte av varer

Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge, eller til et annet produkt, må du legge inn ny bestilling på vår nettside.
Du fyller ut angreskjema og sender varen i retur til oss. Vi krediterer returen når den ankommer vårt lager, senest innen 5 dager. Har du faktura fra Klarna anbefaler vi at du logger inn på "min side" og forskyver forfallsdato for å unngå purregebyr. Vi anbefaler å sende retur med sporing. Returkostnader dekkes av kunde.

Du kan sende varen(e) i retur til:

Scandinavian home AS
Postboks 194 Rådal
5858 Bergen

Skriv tydelig navn og ordrenummer på angreskjemaet. Sørg for at varene du vil bytte /returnere er ubrukt og at alle etiketter sitter på. Returkostnader dekkes av kunde.

Undertøy og intimprodukter byttes ikke.

 

Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Du har alltid rett til å heve kjøpet innen 14 dager, uten å oppgi noen grunn til det . Angrefristen begynner å løpe fra den dagen da du mottar siste vare av bestillingen din. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist).Du må sende varene tilbake til oss eller levere dem tilbake uten unødig forsinkelse, og uansett ikke mer enn 14 dager fra den dagen da du informerte oss om ditt ønske om å heve kjøpet.  Varer må returneres i vesentlig samme stand som de ble mottatt. Ved korrekt gjennomført retur (iht. angrefristloven) tilbakebetales varens fulle pris til kjøper. Dersom varer lukert matlukt, sigarettrøyk eller har dyrehår eller lignende er dette ikke i samme stand som ved mottak.

Angrerettsskjema er vedlagt i ordrebekreftelsen som tilsendes pr. e-post. Du kan også laste det ned her. En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres. Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender evt verdiredukjson av vare trekkes fra refusjon. Vi anbefaler å sende retur med sporing. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. Vi anbefaler å sende retur med sporing.

Sendes i retur til:

Scandinavian home as
Postboks 194 Rådal
5858 Bergen